leifsjoqvist

2010-02-13
14:53:48

Om det man tror är ovanligt
Igår satt vi på puben och talade om vad
vi gjorde för 30 år sedan och däromkring.
Ett av de stora intressena var att hitta udda
badsjöar och badställen. Helst skulle det va-
ra ställen där man fick vara i enskildhet.

Jag trodde bara det var jag och min kamrat
som odlade dylika intressen. Vi hittade stäl-
len som Blommaskog i Lerum. Vi hittade i
Härsjön. Runt Ödenäs finns ett nätverk av
sjöar som är förbunda med åar och sund.
Till sommaren skall vi på jakt efter det per-
fekta badstället. Sista gången jag var där
var sommaren 1977. Vi vet att vi skall till
backen innan man kör upp till Ödenäs men
väl därfirån får vi leta i minnet. Långt till-
baka.

Nu visade det sig att det finns en författare
som rört sig i dessa områden och som skrivet
flera böcker men en specifikt om de områden
där vi rörde oss. Han heter Dan Korn och bok-
en På böggda.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: