leifsjoqvist

2010-06-08
13:09:46

den enkla människan
Jag ska flytta och kvinnan jag skall byta lägenhet
med mejlade och tyckte at jag var den enklaste
människa hon träffat. Jag funderade över det ett
tag. Enkel är ju inte alltid postivt laddat. En enkel
människa kan ju vara en med sällsynt lite i huvu-
det som knappt klarar två saker samtidigt.

Jag beslöt mig för en positiv tolkning. Jag tänkte
på alla jag mött som måste visa upp all sin prakt
hela tiden och som tar hela rummet i anspråk ut-
an att någon ber om det, alla de som lägger ut allt
i en komplicerat mönster och som kräver total upp-
märksamhet. Nej, då är det bättre att vara enkel.

I litteraturen eller musiken är det ju ofta det till synes
enkla som lever kvar och ger oss symboler att ta till
oss och som gör livet bättre och lättare att leva.

Hjulet ser ju idag inte särskilt komplicerat ut. Inte elden
heller.

Vem vill knulla på händerna när man kan göra det enkelt?
Vem vill runka med fel hand?
Kommentar:
#1: Victoria

2010-06-08 @ 13:35:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: