leifsjoqvist

2010-06-13
00:45:10

Snart 30 år sedan
Jag håller på att flytta och  ihopsamlandet
av alla böcker tar en enorm tid i anspråk.
Jag stannar upp varje gång jag hittar en
volym jag inte läst på länge. Det är som
att återse gamla kära vänner.

Så hittar jag tidningen "Musik till gryningen"
inför musikfestivalen den 5 september 1981.
Snart trettio år sedan. Det känns verkligen
inte som så lång tid flutit bort.

Vårat motto var "Slå mot drogerna-inte gårdarna!"
Inte mycket förändras trots tiden. Vår kamp gäll-
de ett ungdomens hus. I december samma år
slog vi upp dörrarna till Cafe Hisingen som blev
en av få rockscener i Göteborg under ett år.Men
det stora huset kom aldrig. Det som skulle finnas
centralt. det finns fortfarande inte.
 
Till grusgropen i Lövgärdet kom Extra med en då
inte så känd Annelie Ryde. Björn Afzelius, Monica
Törnell, Åke "Kråkan" Nilsson (med Skansen-Lundin
som gitarrist), Sky High, Christer Boustedt, Hawk on
flight, Ensamma hjärtan, Svartvitt, Snöstorm och annat
känt och okänt.

Det var en annan tid. Det var länge sedan. Det känns
som om det inte var så länge sedan. Nostalgi uppstår
när minnen tränger sig på. kan bara komma ihåg de
goda minnena och de är många.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: