leifsjoqvist

2010-05-30
21:50:48

Pax america och royal masturbation
Jag blir allvarligt nedstämd när jag lyssnar
på radio och ser på TV. Ingen verkar vara
vilja omplicera eller ens ställa frågor. I radion
hör jag hur borgerliga ledarskribenter anser
det vara ett stort hot mot Sverige att Alliansen
vill att USA skall ta bort sina trupper utomlands.
Ett krav som skulle leda till:
-En möjlig fred i Irak
-En möjlig fred i Afghanistan
-Ett sätt att tvinga Israel till förhandlingsbordet
-En möjlighet att få Nord- och Sydkorea att själva
 komma på ett sätt att ena landet.
-Få en lång rad stater i världen att agera utan att
 världens enda supermakt hotar med vapenskrammel.

Hur har borgerligheten blivt så servil?
Var finns den liberala lågan och tanken om individens frihet?
Varför stöder man världens enda supermakt som lägger en
matta överallt och dömer världen att bli en kompost utan
näring under den kvävande mattan?

Varför masturberar man monarki?
Ett system som inneburit förtryck, krig och massdöd, svält
och emigration där en fjärdedel av befolkningen lämnade
landet.
Ett system som grundas på kamp mot demokrati och yttrande-
frihet.
Ett system som är fyllt av inavel och nepotism.

Hur har vår tids liberaler blivit förespråkare av monarkistisk
propaganda och imperialistisk kampsång?

Kan man komma längre bort från utvecklingens väg?
Nu driver borgerligheten kamp mot fackföreningsrörelsen,
mot jämställdhet(ekonomisk), för monarki, för imperialism
och jag undrar varför vi sklal behöva börja om den politiska
kampen så som den såg ut vid 1900-talets början?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: