leifsjoqvist

2010-11-17
10:19:20

Antingen existerar inte Gud eller är det en ond figur
Jag var hos min vän sjukgymnasten igår och äntligen
kan jag se att ryggen rättar till sig. Smärtan släpper en
aning och jag kan gå mer obehindrat. Jag kan stå upp
en hel träning utan att ta hjälp av stol eller läktare. Det¨
kostar dock på. Övningarna gör ont. Rejält ont. Dessut-
om skall jag tvinga bort haltningen vilket är en ren pina.
Om det nu existerar en Gud varför skall det då vara på
detta viset.
Varför är det inte roligt och lätt att bli frisk och stark?
Varför skall människan plågas så förbannat?
Om mannen i molnen är allsmäktigt varför allt detta lid-
ande?

Det är ju som med maten. Allt som är gott och som man
vill frossa i är onyttigt och skadligt. Varför?
Det som är tråkigt och ledsamt att äta och stoppa i sig
det kan vi frossa i. Varför?

Det verkar mer logisk att det är det svarte fan i underjorden
som segrat över han i molnen för då blir ju allt lidande och
motsägelser om njutning begripligt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: