leifsjoqvist

2010-11-12
11:47:41

Funderingar
Jag läste Hypnotisören av pseudonymen Kepler och
är en aning förvånad över att detta blivit en sådan
succe. Det finns rätt rejäla logiska luckor och den
är ändå ganska förutsägbar. Dock en mycket bra
vits:
-Vet du varför alla italienska män vill ha mustach?
-Nej.
-De vill se ut som sin mamma!


Lyssnade på på homodebatt i Debatt igår och det
gamla spöket Stanley Sjöberg som gått från att var-
it en agitativ demon till att bli en timid gubbe. Jag
tycker att han har rätt. Om Pingstkyrkan inte vill ha
homosexuella i sin kyrka så varför inte? Varför skall
homosexuella in i en kyrka som säger att de skall dö
för sin homosexualitet?
Jag kan ju inte spela i en damklubb i basket hur myck-
et jag än vill. Jag kan inte duscha och basta med alla
i damlaget hur mycket jag än själv vill och tycker att
det skulle vara det bästa för alla.


Lyssnade på en dokumentär om Österåkersanstaltens
hungerstrejk 1970. Det var tack vare media och KRUM
som strejken blev en succe. De gamla KRUMarna blev
senare rika och mäktiga i samhället (Edling, Hekscher)
medans fångarna fortsatte att sitta i fängelse. Ändå är
det intressant att när vi hade den humanaste fängelse-
politiken någonsin i historien hade vi det lugnaste land-
et någonsin i historien(vad gäller brott).
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: