leifsjoqvist

2010-10-02
22:07:38

Den fulle
En effekt som uppstår vid diskbråck är att man tappar
känsel i benet. Idag stod jag vid min cykel och pratade
i telefon och plötsligt så ger benet vika och jag faller
och det allt annat än graciöst. Jag hamnar i gräset med
cykeln över mig. Jag försöker sedan att ta mig upp och
det sker under stora problem. Ryggen skriker varje gång
jag gör fel rörelse. Det blir till att krypa upp utan stöd
och komma lite snett från sidan. Det tar tid.
Ett medelålders par går förbi och deras ansikten kunde
inte kommunicera tydligare: Ditt jävla fyllesvin!


Jag tänker att de skall vara glada över att diskbråck för
om jag haft kraft och därmed lust hade jag gjort lyfta
upp cykeln och slå i huvudet tricket. Till slut kom jag
upp och kunde fortsätta samtalet.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: