leifsjoqvist

2010-09-09
09:57:21

Folkpartiet
Jag sitter på dass och skiter och läser ur Folkpartiets
utsända valbroschyrer. De satsar på skolan, vardags-
rasism, kärnkraft och att unga skall bli lärlingar med
usel lön under oöverskådlig tid.


I mitten kommer då en bild på Jar-Jar Binks och jag
undrar vad i hela friden Star Wars har med detta att
göra. Det handlar om att blattar skall lära sig svens-
ka och svenska seder. De som står för bilderna i den-
na broschyr måste fått jobbet genom nepotism. Jag
ser efter en stund att det inte är Jar-Jar Binks utan
minister Sabuni.

Skola, jaga blattar ( dels i förorterna och dels i tanken
om att alla blattar är med i kriminella gäng), jaga bid-
ragstagare (ja inte ekonomiska brottslingar om någon
trodde det utan bidragstagare i förorten)lärlingar och
sedan den stora klimatfrågan. FP vill satsa på kärnkraf-
ten annars blir det som i Ryssland. Argumentet har hörts
sedan tidigt 1600-tal men är inte mer gångbart för det.
Under 1900-talet kunde FP inte uttala sig i en fråga ut-
an att relatera till Sovjet. Om man vill ha större rättig-
heter i Sverige kom svaret reptilsnabbt: flytta till Sovjet
då! Man kan fråga sig varför vi måste använda kol om
vi inte har kärnkraft. Är det en liberal ny naturlag?

F ö tycker jag att Jar Jar Binks är en utmärkt symbol för
partiet. Han är snäll, han har inte alla tomater i salladen
och han är fundamentalistiskt trogen det styrande imper-
iet.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: