leifsjoqvist

2011-04-20
21:48:48

Dagens mattips
Idag har jag för tredje dagen tillbringat dagen
på en fotbollsplan. Underbart vårväder har gjort
dessa dagar till någor odelat positivt. Det är lätt-
are att bedriva konstruktiv träning i sol och värme
än i regn eller bitande kyla.

I vilket fall glömde jag att äta vilket vid sextiden fick
mig att närmast duka under av svält. Snabbt hem och
göra iordning en god måltid.

Jag valde först ett paket Varm korv inköpt på Netto
för en billig penning. Det var det billigaste alternativ-
et och jag vägrar att läsa innehållsförteckningen(för
några veckor sedan köpte jag ett paket dyrare än det-
ta paket och det innehållet var i princip bara malda
grishovar, grishår, pungkula, öronvax och lite rövsmör).

Första åtgärd:Värm vatten. Lägg i korv. Låt det puttra.

Nästa åtgärd blev att plocka fram ett paket pulvermos.
Kartoffellyx hette paketet som kostade 4;90 på Netto.
Jag letar förtvivlat efter kartoffel i innehållsförteckning-
en.

Andra åtgärd:Värm vatten. Koka. Ta av. Rör i pulver.

Den goda och nyttiga måltiden börjar nu bli klar. Den
gråvita röran som skulle kunna liknas vid tapetklister
piffar jag upp med en burk majs och en med dragon.

Tillför nu bara ketchup och senap i stora mängder och
låt dig väl smaka.

Vill du ha fler goda och lättlagade mattips råder jag dig
att söka i bloggen. Mina tips är kanske inte de mest ex-
klusiva men du hittar fan inget billigare om du inte är
beredd att äta din egen skit.

Inte min korv....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: