leifsjoqvist

2011-04-27
12:56:12

Obegriplig moralsyn
I förrgår zappade jag på TV:n och då hamnade jag
framför Hostel 2 på TV3. Det är en skräckfilm som
har ett ganska intressant tema. Hur mycket skulle
du vara beredd att betala för att tortera och döda
en annan människa?
Om allt är Marknad skulle frågan vara berättigad
om det fanns en efterfrågan. Utbud kan man alltid
ordna.

Jag finner det mycket märkligt att TV kan visa de mest
hänsynslösa tortyr- och mordfilmerna men aldrig skul-
le kunna visa en porrfilm.
Få går i taket för mord och tortyr men massor går i tak-
et så fort de ser en fitta eller en kuk och värre blir det
om kuken hoppar in i fittan.

Massor av människor går till storms mot människosynen
i porrfilmen men så gott som ingen reagerar när folk slak-
tas till döds.
Enda gången våldet upprört var videovåldsdebatten men
den har ju också fått ett löjets skimmer över sig.

Hur kan porr vara värre än mord, misshandel och tortyr?


Jag har inget behov av att se porrfilm.
Men med tanke på all mental porr som visas i TV så kan
jag heller inte se varför det skulle vara farligt att visa
nakna människor som knullar.
Underhållningsterrorismen är ett större hot mot vårat
samhälle en nakna kroppar i ordlös rörelse.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: