leifsjoqvist

2011-04-29
12:25:43

Vad göra med information?
För några år sedan ringde en gammal bekant
och berättade att de hade sparkat en medar-
betare i dennes stadsdel. Orsaken hade varit
att mannen i fråga hade haft en konstig rela-
tion med barn.
Anledningen till att personen ringde till mig
var att den sparkade också hade en perifer
roll i göteborgsfotbollen.

Vad skulle jag göra med denna information?
Det har jag undrat sedan dess. Jag försöker
att hålla lite koll men det finns inget att gå
på. Jag vet ju själv ingenting om detta. Jag
har bara fått andrahandsinformation. I det-
ta fall kan jag ju irritera mig på stadsdelen
i fråga som inte gick vidare med frågan.

Det som stör mig är att om det skulle hända
något skulle jag aldrig förlåta mig själv.

Jag antar att detta är vad många känner idag
inför det som rullas upp runt Viljo Nousianen
och hans missbruk av unga pojkar. Många kan-
ske misstänkte men ingen gjorde något.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: