leifsjoqvist

2011-08-02
00:05:48

Aha
Jag minns från mina unga år hur lätt jag
hade att börja skratta när jag absolut in-
te skulle göra det. Der var när arga lär-
are eller rektorer skulle prata allvar, det
var när överstar skulle mässa militärt dra-
vel inför 1000 värnpliktiga(överste Sven
Pernfors hatade mig verkligen. Det var öm-
sesidigt. Inför 1000 värnpliktiga kunde han
säga:1141 Sjöqvist-Stå upp-Sitt ner. Jag häm-
nades genom att tillföra 84 punkter till mili-
tärrådet vilket fick mötena som vanligtvis
gick på en kvart att dra ut tre-fyra timmar.
Det var allt från filmjölk i fält till hudvänliga
tvålar som jag ältade på om så länge jag
kunde),det var på bio när Susanne Ostens
usla "Mamma" vsades för ett fullt Draken
och jag bara fick ett bryt.
Nu vet jag att detta uppmärksammats inom
den psykoanalytiska litteraturen. Freud själv
kallade det för "begravningsskrattet".
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: