leifsjoqvist

2011-08-27
21:32:51

Fullt med obehag
Jag gillar inte det som hänt i Backa den senaste
tiden. Vad jag förstår har det i huvudsak varit en
"disturbence in the force" och slumpen som var-
it den utlösande faktorn. Det blandat med ett ut-
brett drogmissbruk och vapen mer än organiserad
kriminalitet är bakgrunden till bråken.
Utanförskapen organiserar sig. Det är mer Biskop,
Backa eller Gårdsten än det är OG,Asir eller Bandi-
dos. Det finns ingen plan eller tanke om annat än att
styra vardagen.
Det är naturligvis inte bra. Ännu värre är alla äckliga
och väl organiserade rasister av olika valörer från
nazister över vanliga gammelpartister till Sverigedemo-
krater som bara ser en invandrarmobb som man helst
bara vill skjuta av.
Invandraren blir förklaringen. Lösningen blir utdrivan-
det av invandraren.
Vad händer om vi byter ut ordet invandrare mot ordet
jude?
Byter Sverige 2011 till Tyskland 1933?

Se rasisten i tid.
Det gjorde man inte 1933.

Problemen i Backa löses inte med rasism.
F ö har jag verkat i förorter sedan 25 år och aldrig blivt
hotad. Det har jag däremot blivit på Hönö och Hyppeln
som ledare för 14-åringar.

Polariseringen är det farliga. På ena sidan de som givit upp
hoppet över att vara en del av samhället och försöker hitta
lösningar utanför det etablerade. På den andra sidan de som
förklarar allt från klimathot övver skattetryck till sexuell
oförmåga på att vi har för många invandrare.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: