leifsjoqvist

2011-12-15
23:58:38

De numer ovanliga samtalen

Massor av människor går omkring med vanföreställningar
och det är av den arten att de är svåra att bemöta. Idag
träffade jag en kvinnlig bekant. Det var flera år sedan vi
sågs. Vi pratade lite om den nya stadsplanen för Backa.
Det finns ju tankar om att bygga upp mot 2000 nya bostäd-
er.
Hennes kommentar var att hur skulle det bli. Det skulle ju
bara komma ännu mer invandrare och kriminella. Jag för-
stod inte om hon gjorde någon skillnad mellan grupperna.
När jag invände att det kommer ju att bli nya hus och med
dem höga hyror så sa hon att det betalar ju socialen.
 För flera år sedan var det ett vanligt argument för att dis-
tansera från dem som misslyckas. Det var då inte så tyd-
ligt markerat mot invandraren.
 Tröttsam är det i vilket fall och så murbyggande att det
skulle krävas en verbal atombomb för att spränga samma
mur. Jag hade ingen ammunition denna dag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: