leifsjoqvist

2011-12-21
10:35:21

En liten incident

Igår när jag cyklade vid Backaplan och skulle
korsa en väg kom en Volvo i alldeles för hög
fart och var så nära att klippa mig att en äng-
el satt på min högra axel. Jag hann dock lägga
en loska på idiotens bil.
Han stannade och hoppade ur bilen och började
gorma massa skit. Jag gick av min cykel och gav
tillbaka. Han hoppade in i bilen och fortsatte sin
vansinnesfärd.
Om jag nu varit en av alla dessa som skyller he-
la landets ekonomiska kris på invandringen hade
jag fått vatten på min kvarn och sagt att se hur
det går när kulturberikarna kommer hit.
Nu är jag inte det utan har bara en måttstock och
det är att vi alla är människor och bland dem finns
en förkrossande majoritet som vill leva ett liv i
gemenskap och utan att göra andra illa. Det finns
dock människor som av en eller flera anledningar
beter sig som idioter, men, de finns i alla etnicitet-
er. Vanföreställningen att infödda svenskar skulle
stå för ett större gott är per definition rasistisk.
Det som oroar mig är att denna vanföreställning ver-
kar växa i vita subgrupper. I områden som är rena
från andra etniska ursprung än det svenska sprids
rasismen. Om man följer Flashback så är 95% av
användarna rasister. Om ett mord eller misshandel
inträffar förutsätter de att det är gjort av en kultur-
berikare och att detta skyddas av batikhäxor.
Så ser deras världsbild ut.
Det är invandraren som är orsaken till allt ont. Dessa
skyddas av de politiskt korrekta och oftast är det des-
sa de politiskt korrekta som är värst enligt rasisterna.
Hur tänkte SvT när man gav denna sajt Guldspaden?
Man kan fråga sig om det är invandrarens fel att vi
har en överproduktionskris?
Man kan fråga sig om det är invandrarens fel att vi
under decennier utsatts för en gigantisk överflyttning
av kapital från de fattiga tll de rika?
Man kan fråga sig om det är invandrare som kriminellt
flyr och håller undan skatt från vårt gemensamma upp-
drag?Några hundra miljarder per år.
Enorma aktieutdelningar, bonusar, exempellösa arvoden
och pensioner, enorma vinster på skolor och vård, är ock-
så detta invandrarens skuld?
När skall de som pratar om kulturberikare börja prata
om ekonomiberikare?
SD och deras omkrets av rasister är nyttiga idioter för
kapitalet. De tar bort ögonen från de verkliga orsakerna
till krisen i landet.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: