leifsjoqvist

2011-12-25
13:36:49

Tomtens vedermödor


Gårdagens åtaganden innebar två tomtebesök.
Det första i Lunden avlöpte som sig bör på julafton.
Glada barn fick sina klappar och behöll sin undran
åter ett år om tomten verkligen finns.
Det andra höll på att sluta sämre. Jag misstog mig på
dörr och då tomtar inte knackar utan bara går rätt in
för att barnen skall överraskas och bli till sig av glädje
då de äntligen skall få veta vad som finns under papp-
ret stod jag framför en familj som stirrade på mig med
skräck. Två vuxna och två barn som nyligen firat bajram
stirrade på en brummande jätte i röda kläder och en mask.
Det såg inte roade ut och kanske undrade åtminstone de
vuxna om detta var ett trick från insatsstyrkan. Jag ursäk-
tade mig och retirerade ut ur lägenheten och letade sedan
upp rätt skorsten där en stirrade 5- åring till slut fick sina
klappar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: