leifsjoqvist

2011-12-05
11:13:53

verkligheten
Jag har ju en stor plan om att lägga om hela personbils-
produktionen till cykelproduktion. Detta skulle ju göra
att vi klarade oss ur den överproduktionskris som nu
kommer att förvärra krisen till en katastrof. Det görs
för många bilar helt enkelt och inte ens om alla köpte
bilar skulle det rädda personbilsindustrin. Hjulen har
rullat oavsett efterfrågan.
En omställning till cykelproduktion skulle ju innebära en
etablering av ny industri och byggandet av en helt ny
infastruktur, istället för som i Göteborg lägger 10-tals
miljarder på att lastbilar skall hitta lite närmare väg
genom staden. Cykelvägar och hjälpmedel att under-
lätta svårcyklad terräng skulle skapa underlag för en
friskare människa och definitivt vara ett genombrott
i kampen för en ny miljö.
Dock fick jag mig en tankeställare idag när jag skulle
cykla till skolan. Jag hade inte räknat med blixthalkan.
Jag drattade i marken och slog i röven och smärtan
som jag erfor var av Passchendaleklass.
Å andra sidan skulle ju lite fler benbrott vara bra för
sjukvårdens image och landets BNP. Alla vet ju att
om det något svensk sjukvård är bra på så är det
frakturer.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: