leifsjoqvist

2011-02-28
07:42:06

Palmemordet
För 25 år sedan väcktes jag av min son som då var
ett och ett halvt år. Jag satte mig vid TV:n för att
kolla på tecknat på Super Channel som då var det
nya och spännande. Det var extrasändningar och
där talade man om att Olof Palme blivit mördad.

Det var början på en av politiska händelser som
förändrade vårt land.

Genom åren har den ena teorin avlöst den andra
om vem som gjorde och vi kommer säkerligen al-
drig med visshet veta vem som gjorde det.

Mördaren om han var verktyg för något större mör-
dades ju sannolikt för att dölja spåren och de eller
den som beställde mordet sitter så högt att de al-
drig i världen vill ha ett ministermord med i sin nek-
rolog.

Jag tror på the random killer och att det möjligen
faktikst var Christer Pettersson. Tiden river ju allt
och idag finner jag inget intresse i mordet. Livet
går vidare och de stora frågorna som väntar på
svar gäller i första hand de levande.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: