leifsjoqvist

2011-01-23
09:46:26

Tolkning

Jag lyssnar nästan uteslutande på progressiv rock
och då företrädesvis från de stora på 70-talet och
närmare första delen av 70-talet. Det var de åren
Genesis gav ut 5 otroligt bra skivor, Gentle Giant
2, Emerson, Lake and Palmer 5, Yes gav ut sin smått
otroliga Yessongs.

När Yes gav ut Relayer, den sista skivan som var på
högsta nivå, bytte man ut Rick Wakeman mot Patrick
Moraz. De är drömsk musik och för mig som somnade
när jag lyssnade en gång och fick med mig musiken i
drömmen har den gjort ett evigt intryck.

Det finns alltid små intressanta saker att veta om progres-
siv rock. Relayer sades vara, av bandet själva, en tolkning
av Leo Tolstojs Krig och Fred.

Kommentar:

Great site, keep up the great work

2011-09-08 @ 07:14:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: