leifsjoqvist

2011-07-05
22:57:46

En gammal tok
Jag cyklade upp till Delsjön och mitt i backen
kom ösregnet och åskan. Jag tog skydd under
ett stort träd och funderade på hur jag skulle
skydda min bärbara CD. För några år sedan
fick jag fukt i en liknande och fick inte ut någ-
ot på garantin då det inte gällde fuktskador.
Ilsk var jag då. Försökte processa. Så jävla
meningslöst.

Stod under trädet i en trekvart och blev genom-
sur. Tills slut lugnade det sig lite så jag kunde
cykla vidare med mina plastpåsar. Hoppade
i Delsjön lätt frusen och inte så sugen på bad.
Jag började att simma ut mot en av öarna och
ganska snart skymtade jag något efter land.
Det var ganska långt avstånd men jag uppfatt-
ade det som en naken kvinna. Fantasin skynd-
ade iväg och jag la om riktningen på min sim-
tur. Jag ville inte stirra så jag tittade bara då
och då mot den nakna kvinnan. Hon stod upp
och jag kände blodet rusa till. Jag tänkte att
hon såg att jag ändrade riktning och hon stod
kvar. Fantasin satte igång och det blev bara
större och större. Jag fantiserade om allt vi
kanske skulle göra. I min fantasis delerium
så tittade jag åter upp och nu var jag ganska
nära och såg att hon inte var så vacker på
nära håll. Hon var faktiskt ganska död. Hon
var en död och ljusbrun tall.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: