leifsjoqvist

2011-07-11
21:50:53

pang pang
Igår satt jag på Frankes och tog några öl i goda
vänners lag. J kom förbi och vi pratade gamla min-
nen.Han berättade om Citykrogen vid Kortedala
torg dit han flyttade för sex år sedan och första
dagen på plats var det skottlossning. Stället har
bytt ägare ett antal gånger och anses som ett av
de sunkigaste i Göteborg.
Jag kom då att tänka på Johannsons vid Tingstads-
vägen som är en hyfsad lunchrestaurant men inget
vidare på kvällstid.

Idag sprang jag på en man som i förbi gående sa att
det var bäst att hålla sig inne för att det skulle komma
att röra på sig Backa. Jga tog inte det på stort allvar
men började att fundera när jag cyklade från träningen
och hörde det bekanta ljudet från polishelikoptern. Väl
hemma kollade jag nätet och snart dök det upp. Skott-
lossning vid Johannsons krog och att man sökte efter
två unga män som misstänktes för dråpförsök.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: