leifsjoqvist

2011-07-24
00:40:37

vem skall man vara rädd för
Under mina år i staden Göteborg har jag så gott
som aldrig haft problem i mina möten med invand-
rare och inte heller de som är muslimer. Tvärsom.
Jag har haft öppna möten och i denna öppenhet har
jag sällan stött på avoghet och aldrig blivit hotad.

Det gäller inte inte möten med mina vita bröder.
Det är bland dem jag känner hatet mot Den Andre.
Det är hos den gemene svensken jag stöter på för-
domar och krav på repression.
Det är bland dem det gryr tankar som faller i ras-
istiska organisationer som Sverigedemokraterna
eller ännu värre öppna nazist/fascistorganisationer.

Det som är farligt är att de är så relativt få så att de
måste agera för att bli fler och då tar de den råa pro-
pagandan till hjälp och målar upp hotbilder som inte
finns. Hotbilder som skapar monster som Anders
Bhering Breivik.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: