leifsjoqvist

2011-06-13
10:51:15

Hur är det möjligt

I ett trött zappande hittade jag till Öppna kanalen
och fastnade där. De visade en film bortom alla
gränser. Jag tyckte att Ice spider var det sämsta
jag sett men kvällens attraktion slog Ice spider
med hästlängder.
Jonas Wolcher har gjort två filmer som visades
på ÖK och de hette Die Zombiejäger och Drago-
netti

Det jag funderar på är om detta är ett allvarligt
försök att göra "riktig" film eller om det bara är
en drift med allt vad film heter. Allt är kass. Jag
tror inte ens att en gymnasieklass med handkam-
era hade gjort det sämre.

Det är så plågsamt dåligt att jag måste zappa ef-
ter någon minut.
ÖK är f ö en märklig kanal. Varför lägger man ut
en massa film oöversatt eller med usel kvalite. Det
är gamla filmer som i vissa fall vore värda ett bätt-
re öde än misshandlas på detta vis. Det blir ju märk-
ligt när vi i vår tid kan rädda det mesta i filmväg och
visa det i bra kvalite.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: