leifsjoqvist

2011-03-07
12:02:31

Jihad
När jag plockar i mina böcker hittar jag
Jihad av Anders Sundelin. Den kom ut
1982 på Nordstedts förlag. Sundelin res-
te inne i Afghanistan och träffade männ-
iskor som stred mot Sovjet för sitt nat-
ionella oberoende. I princip alla han träf-
far är jihadister, heliga krigare.
De berättar att de vill bli martyrer och kom-
ma till paradiset där de skall omges av
oskulder. De berättar att alla otrogna
skall brinna i evigehet i skärselden.

Jihadisterna i Afghanistan är(var) hardcore. De
var värre än Hamas eller Muslimska bröd-
raskapet är idag och ändå, hela väst stödde
dessa jihadister.


1980 skrev VPK:s ungdomdsförbund följande:
Om Sovjet inte hade gått in i Afghanistan hade Amin-
regeringen antagligen fallit efter en tid och lämnat
fältet öppet för den muslimska oppositionen och dess
allierade. Resultatet hade blivit kaos och undergång.

Läs vad allt från SAP till den borgerliga Alliansen skriv-
er idag. Vad gör USA? vad säger USA?

En ledare av Muhajeddin säger till Sundelin 1982:
-Som du vet bestäms all utveckling av det skom kommer
inifrån inte vad som händer utanför ett ting. Jag tror att om
nationen, stammarna eller folken är eniga så kan ingen
annan makt- Ryssland,Amerika eller vad du vill- komma
utifrån och försöka ena oss.
Mudjaheddin inne i Afghanistan måste alltså enas av egen
kraft.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: