leifsjoqvist

2011-05-24
09:56:22

Varför just Backa?
Jag intervjuades i GP angående den senaste utvecklingen
i Backa. Jag sa att jag tyckte det var som ett brev på posten
att det hände. 2009 var det oroligt här och då satte man in
åtgärder vilka försvann så fort det blev lugnt. Det är så typ-
iskt. Så fort det lugnar ner sig drar man tillbaka alla åtgärder
och återgår till brandkårsläge.
Fotbollen är ju ett bevis för att det i vilket fall inte har med mång-
kultur att göra utan att det beror på utanförskap. Det finns en lit-
en grupp kriminella män som ställer till det och en liten grupp kan
ställa till stor skade om de är tillräckligt långt bort från samhället.

Jag frågade journalisten vad det berodde på att det alltid blev
mer alarm när det sker i Backa än annorstädes och hon menade
att det kunde vara att Backa räknas som en mer etablerad stads-
del än exempelvis Hjällbo och Tynnered och därför blev mer intres-
sant att skriva om.

Kanske är det så.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: