leifsjoqvist

2011-11-21
00:31:04

Bio
Det är inte ofta jag går på bio nuförtiden.
Annat var det runt de tjugo då det var en
film i veckan,minst.
Videon och senare DVDn gjorde ju att jag
som farsa med småbarn valde att hyra film
istället för att se på storduk.
 Idag var jag och såg Tintin. Då jag är en
gammal samlare av alla album och minns
de tecknade äventyren på SvT kan jag ju
inte mottså en liten nostalgikick i modern
tappning.
Det är bra film men som 3D inte ens i när-
heten av Avatar, vilken är en av de största
och mäktigaste bioupllevelser jag haft. Sag-
om ringen är peanuts i jämförelse.
 Ändå när jag sitter och tänker på vilka fimer
gjort störst intryck är det inga filmer med gig-
antiska budgetar och massor av effekter. Det
är filmer som Cinema Paradisio, Leolo, De
barbariska invasionerna, Kasper Hauser,1900,
Danton, Bekännelsen,Night on earth,En liten
film om konsten att döda, Tecknarens kontrakt,
Pans labyrint och självklart det mesta av Ken
Loach.
F ö kan jag inte riktigt ta till mig en Tintin utan
Tomas Bolmes röst.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: