leifsjoqvist

2011-11-19
23:52:45

En dag på cykel
Jag cyklade upp till Delsjön och ÖIS-gården för att
se 15-åringarna i klubben spela cup. Jag cyklade
genom golfbanan och undrade över varför man
skall upplåta stadens bästa gräs- och fritidsytor
till en verksamhet som bara är igång halva året.
Då alla golfare har bil och gott om fritid borde man
lägga golfbanor utanför städer på åkrar som inte
längre är dugliga för skörd.
ÖIS-gården känns numer som ett monumnet över
en svunnen tid. ÖIS är numer en Div 1 klubb och
inget än länge pekar på att de skall ta sig upp från
den nivån. Det är ju inte längre ett förstaval att
välja ÖIS utan ett fjärde, femte ller sjätte. Talang-
erna kommer inte att stanna i ÖIS och färre komm-
er att söka sig dit.
Cyklade ner för långa backen ner till ST Sigfridsplan
och en man gick lite dumt på cykelbanan. Han fick
ett vrål bakom ryggen och hoppade snällt åt sidan.
Jag cyklade genom Valåsgatan och skulle gärna vel-
at haft en omedelbar diskussion med de som hävdar
att det inte finns klasser i Sverige. Boendet accent-
erar verkligen klassfrågan i vårat lilla land.
Jag tog en tur in till mina föräldrar på Scheelegatan
och gratulerade min bror på hans födelsedag. Fars-
an börjar få problem med minnet men f ö bär han
sina 84 år med den äran.
Jag cyklade hem via Danska vägen och ner mot Ånäs-
fältet och tittade över det gigantiska vägprojekt som
säkert kostat 4-5 miljarder och som kommer att inne-
bära att man tjänar några minuter i restid. De peng-
arna kunde ju använts till mer meningsfyllda verksam-
heter. Det handlar ju om vem som skall premieras och
jag har svårt att se varför skatter skall finansiera snus-
kigt rika inom bilindustrin eller byggbranschen.
Under dagen har jag lyssnat genom The lamb lies down
on brodway
av Genesis. Den bästa konceptplattan någ-
onsin och Peter Gabriels avsked till Gensis.

http://www.youtube.com/watch?v=y1UT8N5obbQ
http://www.youtube.com/watch?v=Q-jKXv0EtLY&feature=related
Carpet crawl är verkligen någonting av det vackraste
jag har hört
.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: