2011-11-18
11:10:27
Hycklarna 2
En mycket intressant artikel i Aftonbladet av
Athena Farrokhzad visar på hur moderater
sysslar med en närmast hänsysnlös retorik.
De påstår att om man sätter upp en pjäs av
Valerie Solanas skapar man nya Breiviks.
Moderaterna säger att alla ideer som på någ-
ot sätt uppmanar till motstånd är att liknas
vid Breivik eller som Johan Lundberg från
Axxes som liknar det vid Mein Kampf.
Det är så snuksigt så jag mår illa. Dessa
moderater som smårunkar varje gång USA
går i krig. De älskar döda araber, asiater
eller afrikaner. Då är det inget snack om att
våldet kan vara illa eller kan få spridningseff-
ekter.
Dessa moderater som går till storms mot femi-
nismen och säger att de vill skydda sina söner
från den feministiska maffian.
Deras döttrar då?
En mycket träffsäker mening från Athena sätt-
er dock fingret på en öm punkt i motståndets
logik:
..... idén om en grundläggande antagonism mellan två ojämlika parter, föreställningen om att historien kommer att få ett slut när de förtryckta reser sig, utopin som möjlig först genom teknikutvecklingens frigörande av tid, och vad som händer med kampen för svaghet när man bedriver den genom att manifestera styrka.
Det är något att tänka över.
Athena Farrokhzad visar på hur moderater
sysslar med en närmast hänsysnlös retorik.
De påstår att om man sätter upp en pjäs av
Valerie Solanas skapar man nya Breiviks.
Moderaterna säger att alla ideer som på någ-
ot sätt uppmanar till motstånd är att liknas
vid Breivik eller som Johan Lundberg från
Axxes som liknar det vid Mein Kampf.
Det är så snuksigt så jag mår illa. Dessa
moderater som smårunkar varje gång USA
går i krig. De älskar döda araber, asiater
eller afrikaner. Då är det inget snack om att
våldet kan vara illa eller kan få spridningseff-
ekter.
Dessa moderater som går till storms mot femi-
nismen och säger att de vill skydda sina söner
från den feministiska maffian.
Deras döttrar då?
En mycket träffsäker mening från Athena sätt-
er dock fingret på en öm punkt i motståndets
logik:
..... idén om en grundläggande antagonism mellan två ojämlika parter, föreställningen om att historien kommer att få ett slut när de förtryckta reser sig, utopin som möjlig först genom teknikutvecklingens frigörande av tid, och vad som händer med kampen för svaghet när man bedriver den genom att manifestera styrka.
Det är något att tänka över.
Kommentera inlägget här: