leifsjoqvist

2011-09-06
18:10:01

Obehaglig anonymitet
Ofta läser mna om kändis har gjort det och det.
Det brukar inte leda till annat än att man försök-
er ta reda på vem det är. Förr avslöjade alltid
Proletären att Hyland kört full eller Oldsberg var-
it plakat och idag kommer det alltid ut på nätet.
Men innan måste massa kändisar klä skott för
vad en människa gjort.
Så idag ser jag en rubrik på GP. Idrottsledare av-
stängd. Han har ofredat barn sexuellt. Hän är inte
bara ledare utan också anställd av en skola. Då in-
ser jag att någon kan tro att det är jag. Obehagligt.
Anonymiteten är inte alltid bra. I detta fall och lik-
nande skyddar det en människa men misstänklig-
gör massor av andra.
Kommentar:
#1: Peter Backman

När jag hörde detta på radion så var det första jag tänkte att fy fan vad detta måste vara obehagligt för dig, Leif !

2011-09-07 @ 14:41:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: