leifsjoqvist

2012-04-01
15:15:15

Den tunna ytan
Jag har varit på träningsläger i Helsingör med A-laget.
Vi var inkvarterade på vandrarhemmet som är ett 100
år gammalt greveresidens.
Första natten låg jag och läste Arne Dahl Viskleken och
var mycket koncentrerad. Cykeln stod alldeles utanför min
dörr i bottenplanet två meter ifrån mig och det var en glas-
dörr.
Så skulle jag ta lite luft och såg att cykeln var borta. Bus
tänkte jag först, men när jag inte såg eller hörde något
började tanken om stöld bli uppenbar.
Då satte ilskan igång. Det första jag tänkte var att det
var cirkusfolket som var på gräsplanen över vägen. Det
var cirkus Benneweis. Massor av onda tankar om resan-
defolk, tattare och annat dök upp i mitt huvud. Jag såg
min cykel placerad i en av husvagnarna.
Jag rusade över vägen för jag tyckte mig se rörelse. Men
det var inget när jag kom fram.
Jag tog bilen och körde runt på måfå men huttade ingen-
ting.
När jag kom tillbaka stod cykeln på plats igen.
Det var ett bus.

Jag stör mig dock på att jag anser mig vara en upplyst
man med värderingar som inte skiljer folk åt bara för
deras ursprung reagerar som jag gör när bara ryggrad-
en får råda.


Det är som Jedikrigarna i Star Wars får lära sig att hat och
okontrollerad ilska leder över dig to the dark side.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: