leifsjoqvist

2012-08-19
00:16:45

Gött
Idag när varit ute och cyklat var jag riktigt
törstig. Jag hade en liten slatt kvar på mor-
sans hemmagjorda hallon-  och svartvinbärs-
saft. Jag fyllde upp med vatten och skakade
ordentligt för att få ut alla kvarvarande bär-
rester. Jag hällde upp i en stor mugg och svep-
te allt i ett nafs. Jag kände bärresterna och
vällust av släckt törst. Jag tittade på flaskan
och i synnerheten i densamma. Det tycktes
mig som bärresterna rörde sig. Jag tittade i
muggen och såg att kanterna på muggen ha-
bärrester som rörde sig. Det var då jag förstod
vad jag inte ville förstå. Det var bananflugor i
ett oräkneligt antal, i flaskan satt de i klasar,
och inte bärrester.
Jag lutade mig tillbaka och kämpade med käns-
lan av att vilja spy och lyckades med stor ment-
al manipulation inympa positivt tänkande och
insåg att bananflugor innehåller mycket protein.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: