leifsjoqvist

2012-08-02
00:47:07

Snurrigt
Under den senaste veckan kommer utspel från de
sexuella utkanterna som får mig att fundera. Först
var det ålderdomshem för hbtq-personer. Anledning-
en är att hbtq.personer skulle känna sig ensamma
eller utanför i den heteronormativa vården. Jag kan
säga efter 10 år i långvård att alla gamla är utanför
och känner sig exkluderade och ensamma. Jag har
stött på få män som haft någon sexuell utstrålning
överhuvudtaget. Jag har stött på en skitkåt tant som
var 100 år gammal och hon var häftig.
Nästa grej var att polyamorösa, de som gillar att knul-
la runt med flera samtidigt gick med i pridetåget. Nu
är de utsatta för ett förtryck i paritet med alla andra
sexuella läggningar utanför det heteronormativa. Det
är bara vi asexuella som håller oss på mattan. Vi som
tvingas åsyna och åhöra ett ständigt tjat om kuk och
fitta och som bara önskar ett stilla samtal om Hegel, vi
biter ihop och lever med detta lidande.
Som om det inte var nog så skall vi ha röda bögar och
liberala flator och en massa andra inriktningar vilka skall
strida om vem som skall prata i kuken eller fittans namn.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: