leifsjoqvist

2012-12-26
12:32:42

Nyord
Årets bästa nyord är:
1. Hemigrera – flytta till en plats där man tidigare bott
2. Versalrasa – att skriva arga texter i versaler
3. Orkidébarn – person som reagerar starkare än andra
4. Mysgå – gå mysig promenad med den man tycker om
5. Vamsa – vård av mig själv
I den miljö jag arbetar är ordet hotivation en innovation som
jag finner bruklig. Det innebär att jag hotar att slå sönder knä-
skålarna på den spelare som inte vill,orkar eller kan prestera.
Höra i örat som komplement till se i syne ökar ju valfriheten.
 
F ö av de ord som är på väg ut saknar jag attitydinkontinens
mest av alla.
 
Fedtafgift, løftebrud och vejvrede var de tre danska ord som ansågs
vara de mest uppmärksammade nyorden.
 
I USA var det gif.
 
I England omnishambles
 
I Norge nave och naving(nave är att ta ett friår)
Personlig favorit är glaneko (en som stannar bilen vid olycka för att glo).
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: