leifsjoqvist

2012-02-14
00:04:13

jag tror

Nuförtiden verkar det som om man skall respek-
tera alla människors tro. Kan man det?
Om jag tror att mitt kranvatten kan bota can-
cer och jag säljer det som botemedel mot cen-
cer till andra som tror att mitt kranvatten kan
bota cancern är det då helt oproblematiskt?
Om jag tror att min granne är en demon som
satts till värdlen för att utrota alla i Backa och
jag i den tron samlar alla ndra i Backa för att
få bort detta hot är det oproblematiskt?

Det borde väl ändå alla känna till att vi kan
lura varandra till nästan vad som helst. Jag
skulle skänka en miljon till den som kan visa
upp en vålnad, en ande eller en gud för mig.
Självklart kommer inte det att ske för jag har
bestämt mig för att inte bli lurad. Jag har be-
stämt mig för att jag inte skall fega ur och låt-
sasleva med att Gud kommer och räddar mig
eller ännu värre att jag skulle få ett liv som
död.

Bara fega människor nöjer sig med att tro. De
som vill känna livet försöker att nå vetskap.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: