leifsjoqvist

2012-07-05
12:07:12

Avskyvärda männiksor 2
Jag är i djup chock. För första gången i mitt liv sitter
jag framför TVn och håller med Alexander Bard.Den-
ne Bard som är en elitistisk och oftast förvirrande
åsiktsmaskin vilken jag alltid haft som måttståck för
vad jag inte gillar eller sympatiserar med.
I Debatt ogillar han dock i högsta grad islam och krist-
endom och då i synnerhet katolicismen. Han hävdar
att religion är privat och handlar i första hand om frå-
gor om vår existens. Så rätt.
Mot sig i debatten har han den djupt osympatiske och
extremt konservative Roland Poirier Martinsson vilken
är katolik, konservativ och tillhör kategorin "om det reg-
nar i Washington fäller jag upp paraplyet i Stockhom".
Det obehgaliga är att personer som Roland börjar på
obehagligt mycket plats i det offentliga rummet. Han är
på samma nivå som Jimmie Åkesson,Siewert Öholm,
Marie Abrahamsson eller Marcus Birro.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: