leifsjoqvist

2012-07-21
13:55:00

Den verkliga religiösa faran
Under mitt liv har jag aldrig haft några problem
med islam eller deras företrädare. Jag har en
gång i mitt liv träffat en muslim som gick in i
min sfär och det en 5-klassare i Berggårdsko-
lan som grät när jag förklarade att jag inte trod-
de på gud. Tårarna kom sig av att han då men-
ade att jag skulle brinna i helvetet och den lille
pojken gillade inte de framtidsutsikterna.
Däremot är mitt liv fyllt av hemska möten med
kristendomen. Från en söndagsskola från vilken
jag blev borttagen som 6-åring för att jag fes
under en predikan över otaliga terrormöten i
dörren med Jehovas Vittnen till ett vidrigt möte
med sekten Guds barn.
Ännu värre är alla de gånger jag tvingats på mas-
sa religiöst gurgel via medier av katoliker, Livets
Ord, pingsrörelsen eller Plymouthbröderna.
Den mentala terror som kristendomen utöver i
Sverige är marginell jämfört med katolska länder
och USA men ändå driver denna terror folk in i
självmord och livslångt lidande i mentala sjukdom-
ar.Denna mentala terror splittrar familjer, släkter
och skickar in folk i ensamhetens öken med en
icke oåterkallig fördömelse som fordon.
Det är fruktan hit och kärlek dit. I grunden ligger en
inbyggd sjukdom vilken yttrar sig i att man hör röster
som man måste följa.
Jag gillar inte islam, det är ju i grunden samma smörja
som kristendomen, men i mitt liv har inte islam interage-
rat eller stört.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: