leifsjoqvist

2012-06-22
22:20:50

Den perfekta döden
Jag kände mig oren till både det yttre och inre när
jag vaknade imorse. I den situationen är det bara
att sätta sig på cykeln och cykla till bad.
Jag lyssnade till Dragonforce som är den perfekta
musiken om man vill ta sig fram snabbt. Inga spelar
snabbare än Dragonforce.
Jag var ensam vid Friluftsfrämjandets hus vid Härlan-
da Tjärn och jag slängde mig i.
Det är ett khatarsis att bada. Vattnet spolar bort all skit
på både in- och utsida.
Jag simmade över tjärnen och tänkte att vattenapeteorin
är en gren av evolutionsläran som orättfärdigt fått stå till-
baka för savannteoretikerna. Människan trivs vid och i vatt-
en och har med säkerhet gjort så sedan vi muterades till
människoapor och fick simhud mellantårna och kvinnorna
fick mödomshinna.
På vägen tillbaka över tjärnen tänkte jag på döden. Den dag-
en kroppen eller huvudet eller både och inte hänger med blir
det ett sista bad. Jag känner ingen oro eller ångest över det.
Det blir ett bra slut.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: