leifsjoqvist

2012-03-03
16:37:32

Hjärndöd
Nu har jag legat och zappat framför TV:n i två
dygn. Det är första gången i mitt liv jag får in-
fluensa och det hade jag klarat mig utan.
TV:n är ett otroligt bra medel att nå ut med vik-
tig information och där man skulle kunna skapa
forum för levande debatt i alla typer av frågor,
men så är det inte.
TV3,TV4,TV5,TV6, TV7,TV8,TV9,YV10,TV11 och
alla andra kanaler som är små varaiationer på
samma tema redovisar samma typ av utbud och
det underlättar betydligt om man är hjärndöd när
man börjar titta, för man blir det garanterat eft-
er bara några dagar.
Ingenting sker ju utan syfte. Så varför vill man
dränka oss i meningslösheter? Vem har efterfrå-
gat all denna skit? Ropar vi verkligen efter men-
ingslösa amerikanska serier utan slut? Ropar vi
verkligen efter alla dessa realtyserier vilka visar
antingen fattiga, feta, fula, handikappade som får
hjälp eller människor med kraftiga psykiska dys-
funktioner som gapar, knullar,rullar med ögonen.
Det är ju som instruktionsprogram för Tourettes
syndrom.
Dock fungerar det till att sova till eller ligga i feber-
dvala till. Man vaknar till, känner igen sig och som-
nar igen.
Idag kände jag dock att jag var osäker på om det
var TV:n som sänkte mig eller influensan. Så jag
stängde av. Bryggde kaffe och skalade en ananas.
Då jag druckit och ätit kände jag att jag klarnade
till.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: