leifsjoqvist

2012-03-05
12:07:54

mannen i butiken
För ungefär 20 år sedan gick serien Not Nine A clock news
och en sketch handlade om en stackars man som skall hand-
la en grammofon och hamnar i klorna på tekniskt drivna ex-
pediter. Kolla här!
Som den stackars mannen känner jag mig alltid när jag skall
i en butik och ha hjälp med datorn. Det är tortyr. Jag bara vän-
tar på alla frågor jag inte kan besvara. Inte sällan har jag i mitt
inre slagit sönder varje ben i expeditens kropp innan han en ens
börjat fråga.

Idag skulle jag försöka få hjälp med en DVD-skiva som fastnat
inne i datorn. Den unge expediten fattade inte vad jag menade
när han visade att det inte fanns någon skiva i själva kassetten.
Till slut tog han loss den och skakade till och vips kom DVD-skiv-
an. Han tittade på mig som jag var dum i huvudet. Jag frågade om
han varit med om något liknande innan men han skakade på huvu-
det.Jag vet inte om det var ett svar på frågan eller ett teck-
en på vad han tyckte om min intelligens.
Jag var nöjd. Jag fick ut skivan. jag fick med mig datorn igen och
jag dödade inte den finnige lilla äckliga expediten.
Blasfemi 1
Konspirationskungen
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: