leifsjoqvist

2012-03-09
12:31:54

vad är meningen?
Ibland stannar det upp och jag tycker mig hamna
i ett väntrum där det står en fråga på väggen och
svaret på den leder mig ut ur rummet igen.
Idag hamnade jag i det där väntrummet. Frågan
är vad som är meningen med det här livet.
Jag funderade som vanligt:
-det finns inget högre mål än att leva sitt liv gott
 och inte göra ogott mot andra på vägen. Om mitt
 goda inverkar menligt på någon annan så att den-
 ne får ogott får jag asvtå mitt goda.
-jag har skaffat ungar och jag svarar för att de skall
 ha det bra tills den dag jag dör. Jag hoppas också
 att kunna hjälpa deras avkomma
-Jag tror inte på något liv efter detta. Det finns inga
 bevis för att det skulle existera ett icke-materiellt
 liv.
-I allt det jag har förmåga skall jag försöka att hjälpa
 min nästa.
-Jag skall leva så gott jag kan. Intressen kan jag odla
 och det är en nödvändighet för att livet skall bli med
 någon form av innehåll.

Jag brottas med rökningen. Jag har hållt upp en vecka
nu. Jag har haft hosta och slem och har tröttnat på det.
Problemet är att jag har haft så många belöningsstunder
med cigaretterna att livet blir tomt och blekt utan alla
dessa belöningsstunder.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: