leifsjoqvist

2012-05-01
12:23:32

1 maj
I många år var detta en stor och viktig dag för mig. Under
åren i SKP kollade man R-arna och hur mycket de skulle
ljuga om mängden deltagare, syndikalisterna i Bältesspänn-
areparken och då för att lyssna till en engagerad Nisse Lätt
och om VPK skulle vara fler än R-arna. Själva höll vi till i någ-
on liten park långt bort från allfartsvägarna och jag mindes
mot slutet hur svårt det var att höra tal om massornas kamp
och historiska segrar inför ett 30-tal åhörare.
I år hoppas jag att trenden vänt. Jag tror att folk börjar inse
att inget är av överheten givet utan tvärsom.
Det finns för få arbeten som skapar stora utanförskaper som i
sig skapar lidande.
Det finns för få bostäder och de som finns fördyras.
Vård, skolor och annan omsorg skiktas för fattig och rik.
De rika är oförskämda i sitt profituttag.
Vi lever i en värld där amerikansk imperialism på allvar hotar
freden och demokratin i världen.
Jag hoppas att fler går ut och visar att många ger styrka och
inte bara för att kolla hur kapitalets handgångne man Löfven
sköter sitt jungfrutal.


F ö skall Marcus Birro och KD ut och löjla sig på Första Maj. Även Nationaldemokraterna
och Svenskarnas Parti skall tramsa på denna röda högtidsdag.
Sida vid sida tillsammans rycker dom fram........
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: