leifsjoqvist

2012-05-09
22:01:04

Ateisten
Jag fick en fråga igår om jag tror på Gud. Jag sa
att det gör jag inte. Frågeställaren kunde inte för-
stå. Jag sa att jag tyckte han hade mer att förkla-
ra än jag.
Det är märkligt att Guden över allt kräver att vi
i första hand skall frukta honom. Det är en av de
orsaker som stör mig mest. Även om jag skulle få
bevis för att Gud skulle existera skulle jag inte vil-
ja i en meningslös tillvaro efter döden där jag i evig-
het skall dyrka en tyrann.
Fler än jag har tänkt tanken och därför måste ju de
religiösa komma dragande med helvetet. Jag har allt-
så inget val. Om nu inte brinna i helvetet skall ses som
ett val.
Ännu värre blir det ju när man tänker på alla dessa mil-
joner som fått sätta livet till orsakat av alla dessa galna
uttolkare som mördat, våldtagit, avrättat och torterat
för att få fram den rätta tron.
Hur i helvete kan man vara religiös?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: