leifsjoqvist

2012-05-16
17:57:33

Lycka
1973 köpte jag Thick as a brick av Jethro Tull. I trettionio
år har jag lyssnat till detta konceptalbum som definitivt är
ett av historiens bästa.
Det handlar om Gerald Bostock och hans liv som en pojk.
Nu snart fyrtio senare kommer Thick as ab brick 2 och jag
är överväldigad.
Hela dagen har jag haft den i lurarna och flera gånger har
jag stannat cykeln för att bara kunna lyssna.
Vad hände med Gerald Bostock?
TAAB 2 försöker ge svar.
What-ifs, Maybes and Might-Have-Beens" antyder att det inte
finns några hela svar utan att svar ger nya frågor. Livet är en
process.


Att tala eller skriva om musik är som att dansa till arkitektur,
sa Zappa, och det är sant. Men jag kan i vilket fall redovisa en
euforisk känsla och absolut tillfredsställelse att få lyssna till mera
Thick as a brick.

Förra gången jag beställde fanns den inte men igår kom den och
inte sedan julafton 1970 har jag varit så lycklig. Då fick jag en
plockhandske i läder.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: