leifsjoqvist

2012-11-12
23:41:00

Det är bögarnas fel
Mitt dotter var på besök i Göteborgsmoskeen vid ättestupan idag.
Hon fick lära sig att kvinnor skall särbehandlas. Det fanns rum för
1200 män och 200 kvinnor. Man som visade dem runt sa också
att kvinnorna egentligen inte borde komma då de ju lika gärna
kunde be hemma. Moskeen har ett kök och inte överraskande
finns det där kvinnorna har sitt rum. Det finns när man skrapar
lite på ytan rätt mycket skit med islam som f ö med all annan
religion.
Intressant var att på frågan om hur de förhåller sig till bögar
svarade mannen att det enligt Koranen var synd men att också
judendomen och kristendomen anser detta är synd.
När man kollar detta så finns ju belägg i tredje Mosebok 20:13
där det står: om en man ligger med en annan man skall han bli
stenad.
Min omedelbara tanke är, vad händer med den andre mannen?
Jag tror dock inte att denna moskee och dess troende besökare
är värre än Smyrnakyrkan eller Jehovas vittnen. Det är grenar
på samma träd som delar upp människor i de utvalda och de som
är syndare. Vi och dom. Detta Vi och Dom som är roten till all
ondska.
Aha, här kom svaret på min fråga.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: