leifsjoqvist

2012-11-01
11:00:38

På besök hos dietist
När jag nu fått diabetes 2 så försöker jag att lära mig
hur jag skall leva och framför allt hur jag skall äta.De
råd som finns är inte direkt samstäämiga. Det är allt
från ät mycket fett till lagom till inte alls. Vad jag för-
står så skall jag i vilket fall undvika rena sötsaker.Så
nu har jag under en månad avstått allt sådan sött.Det
fungerar. Inga större abstinensbesvär. Vissa anser
att man inte skall äta rotsaker eller frukt vilket jag defi-
nivt inte kommer att acceptera. Människan han ju un-
der miljoner år ätit detta och om det är något vi är pre-
destinerade att äta är det frukt och rotsaker.
Igår var jag hos en dietist och då fick jag lära mig att
allt styrs av mängden. Det spelar lite roll om man ät-
er grovt eller vanlig pasta eller bröd. Det är mängden
som är det viktiga.Det grova gör att maten ligger kvar
längre i magsäcken och då försenar utfarten  för sock-
ret i blodet och det är bra.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: