leifsjoqvist

2012-10-26
10:42:00

Ej reversibelt
Jag läser tankeord på Facebook:
Det bästa en far kan göra för sina barn är att älska deras mor.
För mig är ju den satsen långt ifrån självklar.
Det blir ju mer tydligt om man byter plats för far och mor.
Det är ju inte helt ovanligt med män som slår sina kvinnor
och i de fallen uppmanar man ju kvinnor att ta stryk för barn-
ens skull om man följer satsen ovan.
En annan invändning är att man ser barnen som i symbios
med modern. Alltså barn som avlöpare till modern. Många
kvinnor förlorar sin livslust när de förstår att så inte är fallet,
då när barnen frigör sig och blir egna individer.
Frigjordhet och frihet har alltid ett pris.
 
Lite intressant är att när jag googlar moder så undrar sökmotorn
om jag menar modern warfare 2 och de bilder som kommer upp
är till 98% på Julia Roberts och hennes man(om det numer är ex-
man vet jag inte).
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: