leifsjoqvist

2012-10-25
09:36:07

En alldeles vanlig dag
När jag cyklade till Valhalla så kom en SUV lite
för snabbt in i korsningen och fick tvärnita så
att lilla jag kunde cykla över vägen. Det komm-
er en rondell alldeles efter så vi hade snart ett
möte till. Jag såg i den kostymklädda räkneniss-
ens ögon att denna gång tänkte han inte stanna.
Mycket riktigt gasade han på in på övergångsställ-
et. Vad han inte hade räknat med var att han skul.
le få en god spottloska med lite grönt och gult i på
sin sidoruta. Han tvekade någon sekund och sakt-
ade ner. Jag cyklade efter men tyvärr valde han att
fortsätta.
Inne på Valhalla skulle jag gå in på mitt band. Men
kontrollen visade rött. I min värld var det inte så länge
sedan jag var där, i verkligheten var det ett år sedan.
Så det blev att köpa nytt.
När jag skulle pissa stod en annan man vid pissoaren
och han gav mig en invit. Då var det bara att snabbt
ta sig ut i bassängen och ta skydd. Någon i min när-
het kanske tyckte att det var varmare än vanligt i vatt-
net.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: