leifsjoqvist

2012-10-05
21:48:27

grymt impad av vården
Jag tog några viktiga beslut idag, det första var att gå
till vårdcentralen och det andra var att sluta röka.
Jag har varit på vårdcentralen en gång för egen del och
det var med ryggen för två år sedan. Då fick jag en sjuk-
gymnast som provocerade mig och gjorde mig bra. Inga
problem sedan dess. Idag var det mitt blodsocker.  Jag
kom in till en syster direkt och fick en tid. Något senare
kom en ung vacker underläkare och tog hand om mig
och jag berättade mina symptom och hon nickade ba-
ra. Hon tafsade lite på mig, jag lät det ske för varför
skall bara jag ha tillträde till denna runda goda kropp,
och konstaterade att allt var i sin ordning med hjärta
och lungor. Sedan blev det blodprov, puls, blodtryck,
EKG och pisseprov. Tryck och puls bra och resten får
jag på måndag. Underläkaren skrev till Apoteket och
jag cyklade dit för att hämta sprutor och blodsockermät-
are. Tillbaka igen och samtal med diabetessköterska och
jag fick träna på att ta spruta på mig själv. Hon tillhörde
inte fanatikerna som säger att man inte får äta bröd, pot-
tis, rotfrukter och pasta utan sa att jag skulle äta med
måtta och förnuft(det har jag ju alltid varit väldigt bra på).
Jag kan inte begripa hur man kan säga att bröd, potatis
och rotfrukter skulle vara dålig mat. Det är ju föda som
har hjälpt oss överleva i tusentals år. Gillar dock tanken
att jag skall få frossa i ägg och bacon. Första dagen som
icke-rökare och godisförnekare har gått hyfsat. Den god-
hjärtade dietisten sa att frukt var bra grejer och det tack-
ar jag för. Utan frukt får själen tukt.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: