leifsjoqvist

2012-10-02
14:00:00

vad säger man?
Jag har problem med underlivet och går till doktorn
och det första problemet som uppstår är att definiera
vad som skall undersökas och vilka ord som skall an-
vändas.
-Jag har ont i snoppen, låter barnsligt
-Jag har ont i penisen, låter akademisk och pretentiöst.
-Jag har ont i kuken, låter vulgärt.
-Jag har ont i drulen, låter som whitetrash från Deje.
.Jag har ont i dicken, låter som wannabeeamerikan.
 
Jag tänkte välja vad en gammal skollärarinna som blev
senil och hamnade på Lillhagen sa när jag tvättade hen-
ne mellan benen: Låt bli det onämnbara.
 
Jag må vara frigjord men jag har inte helt lätt att visa upp
kuken inför en läkare. Det är utelämnade som inget annat.
Jag hade också svårt att välja mellan pissa, kissa och uri-
nera. Barnsligt, vulgärt eller akademiskt. Det fick bli det vul-
gära.
 
Nåväl, inga större problem. Salva några dagar och sedan kan
sjävbefläckelsens autonomi återupptas.
Kommentar:
#1: kenny

Själv väljer jag alltid en variant inspirerad av svensk revykonst à la hasse o tage när dessa delar av kroppen ska diskuteras med läkarvetenskapen. Lite lätt flinande säger jag saker som "kasta vatten", "fjongen" och liknande. Läkarna tycker att man är en idiot, men ärligt talat – med brallorna nedhasade till knäna och pillepoppen hängande till allmänt påseende känner man sig ändå som en sådan, eller hur?

Svar: så är det
Leif Sjöqvist

2012-10-04 @ 20:20:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: