2012-09-05
11:13:41
Kundservice
Jag har under många år köp CD och DVD hos Ginza. Det
har blivit några tiotusentals kronor genom åren. Så komm-
er det en räkning på 10 kronor. Då räkningen är av diminu-
tiv art blir den liggande. Då kommer en påminnelse men då
beloppet är så litet blir det åter liggande. En dag kommer ett
kuvert. I detta kuvert ligger en inkassotalong. Jag skall nu be-
tala 160kr för att jag underlåtit att betala 10kr.
Indiens ekonomiska strukturella klassekonomi har ju ockerrän-
tor som sin grund. Fattigt folk måste ta nödlån till obskyra rän-
tor. Man pratar om räntor 100 till 500% och upprörs över detta.
Ginza är värre än dessa indiska skurkar. De kräver 1600%.
Vad tog den beryktade kundservicen vägen? Det personliga an-
slaget? Skyddandet av goda kunder?
Kommentera inlägget här: